بنی هاشم، آ. (1384). "آبشستگی پایه پل تحت اثر جریان غیردائمی، پایاننامه کارشناسی ارشد"، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف.
کبیری سامانی، ع. (1390). "بررسی تأثیر لایه سپری بر آبشستگی پایه پل تحت اثر جریان دائمی (بخش یکم)"، مجله علمی-پژوهشی هیدرولک، دوره 6، شماره 4، صص. 59-75
ماهرانی، م.، کبیری سامانی، ع. و افضلیمهر، ح. (1389). "بررسی آب شستگی در اطراف تکیهگاه پلها در حضور لایه سپری"، مجله علمی-پژوهشی هیدرولیک، دوره 5، شماره 1، صص. 1-19.
Chang, W.Y., Lai, J.S. and Yen, C.L. (2009). “Maximum local scour depth at bridge piers under unsteady flow”, J. Hydraul. Eng., Vol. 135, No. 7, pp. 609-614.
Chang, W.Y., Lai, J.S. and Yen, C.L. (2004). “Evolution of scour depth at circular bridge piers”, J. Hydrlaul. Eng., Vol. 130, No. 9, pp. 905-913.
Dey, S., Raikar, R.V. (2008). “Maximum scour depth at piers in armored beds”, J. Civil. Eng., KSCE, Vol. 13, No. 2, pp. 137-142.
Dey, S. and Raikar, R.V. (2007), “Clear–water scour at piers in sand beds with an armor layer of gravels”, J. Hydraul. Eng., Vol. 133, No. 6, pp. 703-711.
Dey, S. and Barbhuiya, A.K. (2004). “Clear-water scour at abutments in thinly armored beds.” J. Hydraul. Eng., Vol. 130, No. 7, pp. 622-634.
Kothyari, U.C., Garde, R.J. and Ranga Raju, K.G. (1992). “Temporal variation of scour around circular bridge piers”, J. Hydraul. Eng., Vol. 118, No. 8, pp. 1091-1106.
Melville, B.W. and Chiew, Y.M. (1999). “Time scale for local scour at bridge piers”, J. Hydraul. Eng., Vol. 125, No. 1, pp. 59-65.
Raudkivi, A.J. and Ettema, R. (1984). “Scour at cylindrical piers in armored beds”, J. Hydraul. Eng., Vol. 111, No. 4, pp. 713-731.
van Rijn, L. C. (1984). “Sediment transport. 3: Bed forms and alluvial roughness”, J. Hydraul. Eng., Vol. 110, No. 12, pp. 1733-1754.